OPINII

TINERII TREBUIE SPRIJINITI PENTRU A-SI DEZVOLTA ABILITATILE!

Din ce în ce mai multi oameni isi dau seama ca valorile ar trebui sa fie mentinute si pastrate. Acest aspect i-a determinat si pe reprezentantii anumitor companii sa sprijine initiativa organizatorilor International Autotest Challenge.

Apropierea de Campionatul Național de Indemanare Auto, a fost determinata de ințelegerea faptului ca tinerii, posesori de masini mai mult sau mai puțin puternice, caută un loc unde să-și demonstreze abilitățile în conducerea masinilor si unde aceste abilități să le fie recunoscute într-un cadru oficial. Mai departe, cei ce vor dori sa continuie in automobilism, vor putea să se inscrie in Campionatul Național de Viteză pe Traseu Montan și de acolo mai departe, în funcție de calitățile fiecarui concurent. Tot de aici mă astept sa deprinda faptul ca in orice activitate trebuie sa existe reguli si ca acestea trebuie respectate de toti participanții, acest lucru dand valoare cu atât mai mare rezultatelor obtinute. Si nu este de ignorat că poate fi un mod plăcut si educativ de petrecere a weekend-ului. Succes tuturor participanților!”, spune Mihai Serban, reprezentantul firmei Venit SRL din Busteni.

OPINII PARTENERI/SPONSORI 2013

Serus a devenit de curand sponsor al premiilor Campionatului National de Indemanare Auto, organizat de Asociatia “GT Auto Club Sportiv”. Concursul organizat de Asociatia “GT Auto Club Sportiv” si ACR, in colaborare cu Carrefour Romania, pune accentul pe maiestria pilotului si mai putin pe performanta masinii de concurs, pe formare si spectacol. Organizatorii colaboreaza si cu Politia Rutiera Romana in vederea promovarii sigurantei traficului si a reducerii numarului de accidente rutiere. Pilotii incepatori pot invata diverse elemente de dificultate in timp ce publicul participa la un adevarat spectacol cu drifturi, intoarceri cu frana de mana, slalom, parcari, mersul cu spatele etc. Masinile pe care pot concura participantii, sunt fie masini de strada, fie masini preparate pentru curse automobilistice. Grupele de inscriere sunt: debutanti, avansati, istorice, modificate, juniori, grupa feminina.

Domnul Teodor Gheorghe, presedintele GT Auto Club Sportiv si pilot pasionat, ne-a declarat: “Campionatul National de Indemanare Auto reprezinta o alternativa legala si sigura pentru tinerii atrasi de viteza pe care dorim sa ii incurajam sa isi dezvolte abilitatile si sa isi implineasca visul de a deveni campioni. E o pepiniera de talente, dar si un spatiu unde cei avansati isi pot demonstra valoarea si intalni oameni cu aceleasi pasiuni. ” Articol preluat de pe blogul http://www.renault-serus.ro/blog/dacia-renault-bucuresti/, prin amabilitatea d-nei Roxana Luchianov, Departament Marketing.

OPINII PILOTI 2013

Pentru mine, acest sport inseamna, in primul rand, curaj – la prima competitie la care am participat a fost ceva nou pentru mine, deoarece puteam conduce o masina adevarata , desi nu aveam inca permis de conducere. Inseamna testarea ambitiei, inseamna un hobby care imi permite sa-mi petrec timpul liber altfel decat cei din generatia mea, sa cunosc oameni de valoare, pasionati si mandri de ceea ce fac. Am concurat pe un autoturism BMW 318 din 1975, masina de suflet a tatalui meu, pe care acum o pot conduce si pe drumurile publice , intrucat mi-am luat permisul auto. Pe viitor, imi doresc de la acest sport sa ma ajute sa fiu mai sigura pe mine, sa incurajeze participarea a cat mai multor doamne si domnisoare la acest gen de competitii, la care prezenta noastra s-a dovedit a fi apreciata atat de catre public, cat si de catre organizatori . Rezultatele obtinute-Locul I pentru cea mai buna participare feminina la etapa a 5-a, Carrefour Brasov, din cadrul CNIA 2011, aceasta fiind prima competitie la care am participat. Locul II – grupa femina, la etapa a 2-a, Carrefour Colentina din cadrul CNIA 2012. Locul III la etapa a 5-a , Galeria Buzau . In acest nou an competitional voi concura pe acelasi BMW 318 din 1975 , la grupa “Istorice” , si imi doresc sa obtin rezultate cat mai bune. Cu aceasta ocazie , urez tuturor participantilor un an bun si locuri cat mai inalte pe podium. Alexandra Jichitu, in varsta de 19 ani este din Constanta.

Cum  mi-am  realizat  un  VIS   in…”a doua  repriza”

Primul  meu  contact  cu  lumea  curselor  auto  in  Romania  s-a  petrecut  prin 1975.  Apoi,  fiind  fascinat  de  acest  sport,   ca  tanar  inginer,   am  participat  ca  organizator  si  arbitru  cativa  ani,  timp  in  care  am  invatat  multe  secrete si  regulamente.

Prima  participare  la o  indemanare  s-a realizat  in  1979,  si  in  anii  urmatori  am  fost  finalist  de  Daciada  la  indemanare (asa cum  se organiza  atunci).  In  1983,  la  finala,   la  Bucuresti  am  ocupat  locul 3 la  clasa 1  pe  un  Fiat 850,  si  dupa  cateva  zile  am  decis  sa nu  mai  particip  intrucat  rezultatul  era  nesatisfacator pentru  elanul  meu,  pentru  visul  meu  de la  acea  varsta.  Si  m- am  indreptat  spre raliuri  ca  navigator  cativa  ani,  iar  povestea cu  raliurile  secrete  va  continua  altadata.

In  anii  urmatori,  dupa acel an de  decizie, ’ 83, si  pentru  ca  indemanarea era  in  sufletul  meu,   ca  arbitru,   am  condus  finalele  pe  tara  la  Buzau,  Focsani ( 2 ) , Braila,   am  organizat  o  echipa  braileana ca  finalista  si  campioana  in  anii  ’85-’87.  Alte  amintiri,  ba  si  reclamatii  pana  si-n  revista  Flacara  !!    Din  acea  perioada  am  inteles  si  apreciez  astazi  efortul,  daruirea  si  pasiunea  pe  care  o  depune domnul  Teo  Gheorghe  pentru a  „pune  pe  roate „ si  continua  cu  succes un  campionat,  la  vremea  cand  altii  au  pus  de mult  „ manusile-n  cui ’’.

In  toamna anului 2011 am participat  la  ultima  etapa a noului CNIA de  la  Carrefour  Militari  cu  un  autoturism  Logan  MCV  !!  (cam neperformant  prin  constructie ).

Dar,  acolo  la  debutul  „ reprizei a doua” de  participari,   s-a  nascut  un  alt  vis :  sa  particip  un  sezon  in 2012  si  sa  ajung  printre  finalisti  la  gala  campionilor  in  luna  in  care  aveam sa implinesc  60  de  ani.   Si asa  s-a  intamplat  dupa  un  parcurs  constant, si  participand  ca   !!  proaspat   !!  licentiat  si  preparand  putin masina  (  un  Opel  Corsa  1,8  Gsi ) am urcat  ca  vicecampion la  A 2.  Si  nu a fost  chiar  simplu  sa concurez in  clasa   cu  entuziastul  multiplu  campion de la  viteza pe  circuit ,  domnul  ing  Mihai  Alexandrescu.   La  Gala  campionilor din  Sinaia,  prietenii  din  campionat cu  simpatie   mi- au  marcat  evenimentul  cu o  cupa  speciala inedita.   Un  vis realizat gratie  organizarii acestui  campionat,  cu  weekend-uri placute !

Apreciez  acest  campionat  si  pe  razbatatorul  lui  organizator,  ma  simt  bine  in  aceasta familie,  simt  adrenalina  din  prima  tinerete,  si  mai  ales  revad  in  cursa  sau  pe  margine  multi  entuziasti  ai  miscarii  automobilistice. O  activitate ,  un  sport  prea  putin  mediatizat  pe  canalele  jurnalistilor  intrucat  nu  oferim   scandaluri   sau evenimente  incendiare  de   prima  pagina.

Actualul  vis pentru 2013,  e   sa   particip,  dar  in  cadrul  unei  echipe  brailene  spre  a  continua  si  mentine  traditia  miscarii  din  orasul  nostru,  si  cred  ca  avem  potential  suficient,  iar  etapa  de  CNIA  de  aici  ne  va  lamuri.

Ing.  Valentin  Nemtanu -  administrator  firma  si  participant  activ raliuri secrete  europene.

OPINII PARTENERI/SPONSORI 2012

Toti cei care au reusit sa ințeleaga faptul că educația si pasiunile, sub orice forma, trebuiesc menținute si susținute, au laudat initiativa organizatorilor acestui campionat. Printre aceștia se află si Oana Nica, director general InStilulMeu.ro. “Campionatul National de Indemanare Auto este o buna ocazie pentru cei pasionați de masini si de condus, să se intalneasca intr-un context constructiv si competitiv. Dovada clara a faptului ca a conduce este mai mult decat o utilitate menita „sa reduca distanțele“, CNIA inseamna spectacol, indemanare, responsabilitate si distracție, în același timp. Dacă jocurile cu mașini pentru computere sunt jucate de milioane de fani care se viseaza piloți, la CNIA vor lua parte numai cei cu adevărat curajosi si pricepuți. InStilulMeu.ro este mai mult decat o revista de business si lifestyle. Reprezintă convingerea că exista viață după birou si ca ea poate fi extrem de interesanta si captivanta, dacă știm să o construim. Nu numai profesia aleasă vorbește despre personalitatea unui individ, ci si hobbyurile sale il definesc in egala masura. InStilulMeu.ro susține CNIA si, odată cu acest eveniment, pe toti cei care isi urmeaza pasiunile. CNIA este o inițiativa curajoasa ai carei antreprenori sunt oameni cu pasiune si know how”.

“ Ne bucuram ca putem susține o competiție auto organizata de o echipa atat de experimentata cum este echipa GT Auto Club Sportiv si speram, ca de la an la an, sa vedem cati mai mulți participanți la linia de start, dar si o creștere a nivelului competițional, ingrediente care cu siguranță vor ridica nivelul de spectaculozitate si vor mari numărul spectatorilor cu fiecare etapă. AutoZone înseamnă mai mult decât anvelope si servicii la prețuri excepționale: inseamna pasiune pentru produse premium si servicii la cel mai inalt nivel.“ Luiza Popa, Marketing Specialist AutoZone

Credem cu tarie faptul ca aceasta provocare a unei siguranțe rutiere crescute, gasește raspuns in acțiunile Michelin, atat prin inovația in a construi anvelope tot mai performante, sigure si de încredere, dar si prin implicarea in evenimente care sa promoveze placerea condusului in siguranța. Michelin susține Campionatul Național de Indemanare Auto deoarece acesta promoveaza competiția si experiența de condus suprema, in conditii de siguranța maxima.“ Răzvan Diaconu, External Marketing Relations Manager, Michelin Romania and Balkans

OPINII PILOTI 2012

Particip cu autoturismul personal, o Dacia Logan 1.6, nr. 48 de concurs si reprezint Cubul “GTAuto Club Sportiv”. Am inceput sa concurez in raliuri tehnice si competitii de indemanare in anul 2008, am castigat o multime de premii si am urcat pe prima treapta a podiumului de foarte multe ori. In 2011, am participat la doua etape din Campionatul de Indemanare dupa care, in 2012, mi-am propus sa particip la toate etapele. După cele doua etape parcurse din sezonul acesta, am reușit locul 3, respectiv locul 6 la clasa Debutanti 1 (piloți debutanti, auto pana in 1.600 cmc). Pentru mine, un pasionat al automobilismului, aceasta competitie reprezinta singura portita prin care pot pasi de la statutul de privitor la statutul de participant, poate fi o buna rampa de lansare catre celelalte competitii automobilistice profesioniste.“ Daniel Simion, de 30 ani, consultant piese de schimb la un service auto, este pilot licențiat în Campionatul de Indemânare Auto 2012.

Conduc un Renault Clio 2 atat pe strada, cat si in CNIA. Am obținut in 2011, Locul 5 la Colentina, cu un autoturism Dacia Logan, ulterior, locul 3 la Brasov cu Clio, Locul 4 la București – Militari cu Clio. In 2012, am obtinut locul 5 la Baneasa, la prima etapa si locul 3 la Colentina, tot cu Clio. Campionatul Național de Indemânare Auto este prilejul prin care ne putem masura abilitățile de soferi si de a ne relaxa si, nu in ultimul rand, ne putem testa masinile. Este locul unde poti da frau liber adrenalinei. Oricine are momente cand ar vrea să fie racer iar aici este locul perfect. Totodata, datorita acestui campionat, intre toti concurenții s-a conturat o relație de prietenie prin prisma unei atmosfere foarte placute de concurs. Chiar dacă suntem rivali pe traseu, în afara cronometrului suntem prieteni cu totii, ne admiram si respectam reciproc.“ Alexandru Mihis are 21 de ani si lucreaza ca optician montator in cadrul unui magazin de optică.

Am concurat in cadrul CNIA cu un autoturism Opel Tigra. Nu aparțin niciunui club, reprezint Galatiul. Pana acum am evoluat doar la o singura competiție, Etapa a 2-a de anul acesta si am obtinut locul doi la clasa debutanti. Am de gand sa merg mai departe, desigur. Ce inseamnă pentru mine CNIA? Intotdeauna mi- a placut sa conduc o masina, sa ma joc cu ea, să văd care-mi sunt limitele sau dacă am vreunele. Cum pe carosabil nu poți face nimic din ceea ce facem la CNIA, pot spune ca apariția acestuia este exact ceea ce mi-am dorit, asa că vreau să mulțumesc soferilor pasionați sau doar pasionaților de automobile pentru această inițiativa.“ Paul Garoiu, 29 ani, director general la o firmă din Galati.

Campionatul Național de Indemanare Auto reprezinta una dintre cele mai importante competitii in care am fost angrenat. In primul rand, este vorba de pasiune. In al doilea rand, de setea de adrenalina iar in al treilea rand, de vointa. Avand in vedere competitivitatea din etapele de pana acum, pot spune ca sunt multumit. Astept cu nerabdare urmatoarea etapa, unde sigur veți avea o surpriza de proportii!“ Gusti Paul, în vârstă de 27 ani, din București, concurează pe un Opel Vectra C, a obținut anul acesta locul al doilea la grupa D2, atât la prima etapă, cât și la a doua.

Anul trecut am evoluat cu o Dacia 1400, anul acesta cu Opel Corsa 1.6, chiar dacă sunt din Braila, reprezint GT Auto Club Sportiv București. In 2011 am fost campion național la D1 in CNIA, si am ieșit pe locul 2 în Rally Drujba Braila- Dobrich din Bulgaria. In 2012 am câștigat 2 locuri 1 la CJIA Braila si un loc 2 la A1 in CNIA. Pentru mine CNIA este un prilej de a ma intalni cu prieteni pasionați de cursele auto, ca si mine.“ Nelu Chesaru, 38 ani, administratorul unei societăți comerciale din Braila.

Am participat o singura data, in 2011, la CNIA la etapa de la Carrefour Colentina Bucuresti, cu un autoturism DACIA 1100. Am mai participat si la alte evenimente de indemanare auto, in afara CNIA. Am vrut sa particip tot anul la CNIA, dar am observat ca, de fapt, acest Campionat este mai mult unul Regional, nu Național deoarece se face mai mult in jurul Bucurestiului. Am sperat ca in 2012 va fi o etapă si la Bacau, Iasi, Cluj, Satu Mare sau Suceava etc. Oricum, felicit organizatorii pentru inițiativa, este ceva frumos si astept sa fie, într-adevar, un Campionat NATIONAL, in felul acesta, sponsorii la care vom apela, or sa poata sa-si promoveze afacerile si in alte regiuni din tara.“ Andrei Petcu, in varsta de 32 de ani, este din Iasi, de profesie tehnician proiectant case din lemn

 CNIA este o evoluție normală a cultului automobilistic care, din păcate, a absentat mult timp din România!“  Manciur Alexandru, in vârstă de 28 de ani, inginer de profesie, evoluează pe o Skoda 1000MB.

Anton Bianca 14 ani si jumatate, eleva, trece în clasa a 8-a la Liceul Jean Monnet: a incheiat fiecare an scolar cu media 10 si a participat la numeroase concursuri si olimpiade scolare (matematica, romana, engleza, franceza, biologie); practica arte martiale: în anul 2008, locul 3 în Campionatul National de Ju-Jitsu; în anul 2010, locul 3 în Campionatul National de Karate, locul 3 în Campionatul National de Ju-Jitsu si la Lupte si la Demonstrativ; canta la pian de 8 ani practică karting de 7 ani; anul acesta a participat la 4 concursuri de karting obținand locul 1 de fiecare data; in anul 2011 a fost selectionata printre primele 10 fete pilot din lume, la clasa juniori, de catre FIA, si a participat la Geneva la o selecție pentru Academy Trophy; practica motocross profesionist de 2 ani; in anul 2011 a obtinut locul 3 pe tara; a mostenit pasiunea pentru sportul cu motor de la tatal sau care practica enduro si motocross; se antreneaza cu tatal ei si cu fratele mai mic Eduard; anul trecut a fost pe podium in trei campionate nationale de sporturi cu motor; anul trecut a fost cea mai tanara participanta la CNIA; era pasul firesc de la karting catre auto si singurul care ii permitea sa participe la aceasta varsta. Campionatul Național de Indemanare Auto (CNIA) reprezinta o rampa de lansare catre sportul auto si unde poate sa capete, cu adevarat, indemanare in tot felul de manevre cu masina. In 2011 a obtinut locul 3 la clasa juniori, iar anul acesta a obținut locul 3 la aceeasi clasa la ambele etape si locul 1 la clasa fete. Concureaza pentru Clubul GT Auto Club Sportiv, cu o mașină VW Lupo de 1,6. Acest sport este important, in primul rand, pentru ca dezvolta niste abilitati specifice: concentrarea, rapiditatea in luarea deciziilor, mobilizarea in situatii limita, stapanirea emotiilor, lucrul in echipa, cunostinte tehnice. Este necesara o pregătire fizica. Fratele ei, Eduard asteapta cu nerabdare sa implineasca si el varsta la care sa poata participa la CNIA. Pentru viitor, Bianca isi dorește sa participe la VTM.

Povestea „celui mai convingator debut” Christian Ciocan

Copil fiind – in Drobeta Turnu Severin – am vazut, in vreo cateva randuri, etapele Campionatului National de Motociclism, organizat pe strazile orasului meu. Diferiti piloti isi disputau, in acei ani, titlul de CAMPION. Lumea se aduna ca la urs si exprima pareri, de la „astia sunt nebuni” si pana la „ala, ala castiga“. Culorile motocicletelor si virajele efectuate de piloti mi-au starnit curiozitatea. Niciodata, insa, în asemenea masura incat sa cred ca eu voi face candva, același lucru. Ei bine, asta s-a întâmplat în acest an, cand, raspunzand invitatiei adresate de organizatorii CNIA, am mers la Baneasa, pentru a privi si „a sta in dreapta“ unuia dintre piloti, la antrenamentele primei etape. Lucru care s-a si intamplat. Prin amabilitatea sefului echipei GT Auto Club Sportiv, Teodor Gheorghe, organizator al Campionatului, am urcat in masina unui concurent – un Opel Tigra – in dreapta, după cum spuneam. Intentionam sa ma plimb astfel – de cateva ori – si apoi sa-mi reiau locul, cuminte, intre spectatori. Dupa primele jaloane, ceva s-a întâmplat! In asemenea masura, incat, pe loc (nu parcursesem nici o treime din traseu), l-am întrebat pe pilotul Opelului Tigra dacă imi permite sa conduc si eu. Răspunsul a fost, jovial, afirmativ. Si așa a început! Omul și mașina, contra cronometru Dupa prima tura, gafaiam ca după o cursa de 100 de metri plat. Dar, fericit. Si tot atunci am intrebat daca indeplinesc condițiile pentru a putea participa la concurs. Mi s-a spus ce am de făcut și, astfel, am devenit pilot. Au fost indeplinite formalitătile, iar mie nu mi-a mai revenit decat sarcina de a scoate timpul cel mai bun (pentru mine), cum ceilalti piloti au mai multe antrenamente/etape parcurse pana acum si sunt, infinit, mai mult antrenați. În plus, conduceam pentru prima data, o masina care, desi prietenoasa, era totuși necunoscuta mie. Asadar, fara vreo intenție, fara antrenament, fara a sti conditiile in care se efectueaza astfel de trasee, si cel mai nostim, fara masina… Hai la concurs! Aproape nebunesc, așa cum spuneau, pe vremuri, locuitorii orașului meu, dar frumos! Un „bad boy” a luat startul! După cateva ture, a început concursul (cu o zi inainte, ceilalti piloți efectuasera – firesc– mai multe antrenamente. Eu, în timpul acela, „mă antrenam cu gandul“ ca a doua zi urma sa vad spectacolul oferit de aceștia). Cu arbitri, cu starter, cu tabele electronice, cu Roxana Ciuhulescu in rol de announcer, cu muzica (Bad Boys mi s-a dedicat, ad-hoc, in timpul manselor), dar mai ales cu voie buna. Cu oameni pozitivi, care au „indurat“ soarele de dimineata si pana pe la apus, cu piloti si sefi de echipe, care, mi-au oferit – din plin – sfaturi si m-au incurajat. Cu spectatori civilizati, care au respectat, intocmai, precizarile organizatorilor. Una peste alta, adrenalina isi spune cuvantul. Aproape am ignorat arsita (m-am bronzat doar pe fata si pe brate), setea, oboseala; si nu am simtit nicio clipa altceva decât bucurie. Lucrul asta a fost remarcat si de alti piloti cu experienta, care mi-au confirmat: „tu ai curaj cat cuprinde, iti mai trebuie antrenament“. In ultima mansa cronometrata, aproape m-am speriat de timpul bun pe care urma sa-l realizez si în caseta mi s-a oprit (sau mi s-a parut ca s-a oprit) motorul. Astfel, am reusit sa ma clasez doar pe locul „celui mai convingator debut“. Scopul meu: sa castig la celelalte etape! Este, evident, o dorinta. Dupa prima etapa, a urmat o perioada „de linste“. O perioada in care eu am inceput sa discut cu organizatorii CNIA, sa-mi caut masina, sa-mi fac planuri. A venit apoi Etapa a doua, alt traseu, alte eforturi, alt spectacol. Eu?! Tot fara masina si, pe cale de consecinta, tot neantrenat. Dar, de aceasta data, mai bine pregatit, materialele foto si video realizate în timpul etapelor pot demonstra spusele mele. Sunt multe de zis. Voi mai spune doar ca, intr-o perioada deloc fair-play pe care o trec, oportunitatea care mi s-a oferit, aceea de a intra in aceasta mare familie a CNIA, mă determina să le mulțumesc mult, atat organizatorilor, cat ai piloților, pentru caldura cu care m-au primit, pentru faptul ca mi-au dat incredere in mine si mi-au demonstrat ca mai există Oameni. Si mai mult, am inteles ca, intr-un asemenea sport, trebuie să fii un tip complet. Asemeni cowboy-lor Vestului Salbatic, omul si caii putere, de aceasta data, fac un tot. La final, sampanie!